Acest articol se adreseaza in special celor care au deja propria afacere si se lupta cu promovarea/reclama. Cu totii stim ca pentru a avea vanzari ai nevoie de promovare si marketing, altfel cum vor afla clientii de existenta ta?
Iata mai jos cateva tehnici de marketing accesibile, care pot ajuta micile afaceri sa isi promoveze produsele si serviciile si sa genereze vanzari.
- Nu copia modul de promovare al marilor companii. Marile companii duc o lupta de promovare a brandului in vederea unor vanzari preconizate in timp, pe termen lung. Micile afaceri nu isi permit acest tip de promovare, nu au nici resursele financiare necesare si nici timp. Micile afaceri au nevoie de vanzari generate acum. De aceea reclama lor trebuie sa se bazeze pe oferta, pe produs/serviciu si nu pe brand.
- Ofera o versiune mai ieftina. Micile afaceri au uneori pretentii prea mari cand vine vorba de pretul produselor sau serviciilor lor. Multi clienti ar fi dispusi sa faca rabat de la calitate in favoarea unui pret mai mic, ar dori produsul sau serviciul doar pentru una din proprietatile sale sau pur si simplu nu isi permit un pret mai mare. Pentru a impaca si capra si varza si pentru a nu pierde totusi o masa importanta de clienti, solutia este oferirea unei versiuni mai slabe dar mai ieftine a serviciului sau produsului pe care il oferiti. Astfel veti genera vanzari suplimentare pe care altfel le-ati fi pierdut.
- Ofera si o versiune premium. Multi clienti vor ieftin dar exista si o categorie selectiva pentru care calitatea si nu pretul este elementul cel mai important. Cu un produs ieftin si de slaba calitate veti pierde aceasta categorie de clienti de aceea este recomandat ca pentru ei sa oferiti si servicii/produse premium, la un pret mai mare dar de o calitate superioara.
- Incearca metode de promovare neconventionale. Mai ales acele metode de promovare care sunt trecute cu vedere de concurenta. De exemplu ai putea experimenta publicitatea pe internet, pliantele si fluturasii, pungi si alte accesorii cu adresa magazinului tau. Cand vine vorba de gasirea celor mai eficiente metode de promovare totul tine de experimentarea unor metode diferite si compararea rezultatelor.
- Profita de relatia cu clientii fideli. Daca ai deja o baza solida de clienti fideli fa-i anumite aranjamente cu ei, de exemplu ii poti anunta din timp inainte de aduce marfa noua sau le poti oferi si alte produse si servicii conexe. Astfel vei putea genera cateva vanzari suplimentare.
Cand vine vorba de micile afaceri, supravietuirea si profitabilitatea lor este strans legata de inventivitatea si ingeniozitatea antreprenorului si explorarea unor noi metode de marketing.