Tipuri de campanii de crowdfunding

In ultimul timp a devenit tot mai popular termenul de crowdfunding si in Romania. Acesta se refera la o metoda prin care se aduna capital prin intermediul unui efort colectiv. Denumirea vine de la cuvintele crowd (in engleza= multime) si funding (in engleza=finantare). Aceasta sursa de finantare este destul de noua pentru tara noastra, dar veche si foarte utilizata in tarile dezvoltate.

Practic, sustinatorii unei firme pot participa la o actiune de strangere de fonduri organizata de aceasta, contribuind cu sume de la cele mai mici pana la foarte mari. In schimbul banilor, oamenii vor fi recompensati cu actiuni, dar si alte beneficii.

Tipuri de campanii de crowdfunding

Exista mai multe tipuri de campanii de crowdfunding, iar acestea sunt:

  1. Finantare prin donatii – acest tip se preteaza in cazul sectoarelor umanitare, cum ar fi organizatiile non-profit sau companiile care doresc sa ajute la un tratament corespunzator pentru femeile gravide din zonele rurale sarace. Cum este si evident dupa nume, o finantare prin donatii nu aduce niciun castig pentru sustinatori.
  2. Finantare cu recompensa – dupa cum spune si numele, acest tip de programe ofera recompense participantilor la campanii. Pentru banii investiti, acestia vor primi bunuri sau servicii. Campaniile de finantare cu recompensa sunt cele mai cautate de catre companii. Acestea se pot bucura de banii primiti, oferind produse de care dispun si nu necesita un efort financiar suplimentar.
  3. Finantare cu actiuni – este preferata de acei investitori care cauta noi sectoare de investitii, astfel incat sa-si extinda portofoliile existente. Aceste programe de finantare pe actiuni permit sustinatorilor sa devina coproprietari ai companiei la care investesc bani, optand pentru cumpararea de actiuni. In functie de numarul de actiuni detinute, acestia pot primi parte din profitul firmei.
Citeste si:  Despre economia mondiala - Se poate vorbi de iesirea din criza?

Crowdfunding pentru proprietati imobiliare – prin intermediul sau strang bani pentru dezvoltarea de complexe imobiliare sau investitii in diferite tipuri de proprietati imobiliare.

In ceea ce priveste beneficiile acestor campanii de finantare, acestea sunt destul de evidente:

  • se primeste ajutor financiar fara ca firma sa se indatoreze;
  • o astfel de campanie este totodata o strategie de promovare care va atrage potentiali clienti;
  • poate fi o cercetare de piata de calitate, astfel incat, daca nu are succes, se poate considera ca ideea de afacere nu a fost una potrivita;
  • se poate crea o imensa masa de brainstorming, sustinatorii, coalizati in jurul firmei in care cred, vor contribui cu idei legate de implementare si dezvoltare.

Conform Financer, in Romania sunt mai multe platforme de crowdfunding, cele mai multe fiind pentru ONG-uri. Selectarea celei potrivite pentru demararea unui astfel de proiect tine de preferintele personale, dar si de obiectivele pe care le vizeaza. Mai multe detalii se pot citi aici.

Unele platforme pot prefera start-up-uri care prezinta anumite idei de servicii, iar altele tind catre produsele noi. Totodata, anumite platforme asigura finantarea proiectelor doar in cazul in care se strang sumele in totalitate, altfel banii se vor intoarce la cei care au cotizat.

Este important sa se faca o documentare in privinta acestora si dupa ce decizia a fost luata, sa se prezinte si sustinatorilor modul de folosire si pasii care trebuie urmati pentru finantare.

Citeste si:  Sfaturi pentru finantarea unui proiect
Citeste pe www.newsin.ro ultimele stiri din afaceri, dar si din alte domenii de interes national.

Related Posts

Add Comment