Rezumat:
Daca doriti sa realizati un magazine online, trebuie sa stiti ca nu este atat de usor si nu se rezuma totul la instalarea unei platforme, instalarea unei teme si cam atat ! Sunt mult mai multe criterii de care e bine sa tineti cont pentru a avea un magazin online care sa raspunda tuturor nevoilor.
In 2019, mai exact in martie, dupa marele update pe care la introdus google, concurenta a devenit si mai grea pe aceasta nisa.
Iata cateva sfaturi pentru realizarea unui magazin online cu ajutorul platformei WordPress/ Woocommerce
1 : Alegerea unui pachet de gazduire cat mai bun.
Inainte de a va decide informativa foarte bine deoarece serverul pe care va trebui gazduit magazinul online trebuie sa aibe caracteristici tehnice foarte bune. Sincer, pe aceasta nisa concurenta este mare, si aveti de unde alege un pachet de gazduire bun, cu spatiu de stocare suficient si module preinstalate suficiente.
Daca puteti sa gasiti o parere despre firma respectiva cu atat mai bine deoarece mai sunt inca firme de hosting care au ramas mult in urma fata de cerintele pietei. Eu recomand cu placere serviciile de la Spatiul.ro . Personal lucrez cu ei din 2008 si am colaborat excelent !
Suportul tehnic trebuie sa fie cat mai reactiv cu putinta, sincer, daca va raspund la un mesaj dupa 3 zile, renuntati la acea firma cat mai repede !
2 : Tema WordPress pentru realizarea unui magazin online.
Trebuie sa fie o tema premium in primul rand. Nu instalati teme gratuite care au un design ne profesional si se pot “sparge” foarte usor.
Design’ul trebuie sa exprime cat mai mult profilul dumneavoastra de activitate si produsele comercializate. Eu in general cumpar teme pentru clienti mei de le ThemeForest. Aici totul este verificat de o echipa specializata, aici poti beneficia de suportul celor care dezvolta tema, aici eu personal ma simt « safe » !
3 : Functionalitatile pe care le puteti gestiona.
In primul rand trebuie sa contina functionalitatile clasice : cos de cumparaturi, modalitati de plata, modalitati de livrare, etc… Asta clar nu va fi o problema deoarece Woocomerce face totul ! Aici trebuie sa aveti grije cum le aranjati in pagina si cum interactioneaza clientul cu ele !
De exemplu, Butnoul de « adauga in cos » pe versiunea responsive, ar trebui sa fie un « pop up » in partea de jos a ecranului. De ce ? acesta va fi vizibil non stop pe pagina produsului si clientul va fi indemnat sa dea click mai usor !
Dupa adaugarea unui produs in cosul de cumparaturi, in locul acelui buton trebuie sa fie « finalizare comanda » si/ sau « continua cumparaturile ». Astfel cumparatorul va fi indemat sa finalizeze mai repede comanda online.
Filtrele de cautare din magazin. Acestea ar trebui sa faciliteze cautarea unui produs dupa anuite categorii sau alte atribute, dupa culoare, marime, etc…Este un aspect important de care ar trebui sa tineti cont deoarece poate creste timpul petrecut de cumparator pe site-ul dumneavoastra.
4 : Viteza de incarcare a paginilor.
Imaginati-va ca un client care a ajuns sa caute ceva si este clar interesat, va dori sa finalizeze cat mai repede, doreste sa dea click si pagina sa se incarce instant.
In general sunt multi factori care pot sa infulenteze viteza de incarcare. De exemplu o imagine mare, o imagine care poate face cat o mie de cuvinte. Nu puteti sa renuntati la ea e clar, insa puteti comprima continutul pagini si puteti obtine un scor de incarcare excellent.
La acest capitol, va recomand sa apelati la o persoana specializata care stie cum sa gestioneze aceasta etapa si sa nu incercati singur sa instalati module gratuite pe care nu stiti sa le configurati deoarece va pot aduce numai dezavantage.
5 : Certificat de securitate ( SSL )
Este absolut obligatoriu sa aveti un certificat SSL la realizarea unui magazin online, pentru a va putea proteja clientii. Mai exact, acest certificat o data instalat pe site-ul dumneavoastra, cripteaza informatia pe server. Acestea se elibereaza tot de la firma de gazduire daca nu se ofera in mod gratuit.
6 : Modul GDPR ( General Data Protection ).
La acest capitol deja este o cerinta absolut obligatorie din punct de vedere legal, lasand la o partea partea tehnica ! Inca din Mai 2018, a fost adoptata o normativa europeana care obliga toate institutiile sau oameni de afaceri sa protejeze si sa informeze corect clientii despre protectia datelor personale !
Mai exact, aveti obligatia sa va informati clientii despre tot ce se intampla cu datele lor de la momentul cand se inregistreaza. Unde sunt stocate datele lor, cat sunt stocate, cum sunt procesate, cum se realizeaza plata si livrearea, etc… Accesul catre aceasta informatie trebuie sa fie cat mai rapid si sa isi dea consimtamantul ca sunt de’acord cu conditiile dumneavoastra.
Cateva sfaturi care sper sa va ajute in demararea unei afaceri in mediul online. Insa pentru a avea succesul asteptat si daca dispuneti de un buget suficient pentru a intra pe piata de magazine online, va sfatuiesc sa apelati la firme de web design specializate pentru partea de design si tot ce inseamna functionalitatea usoara si corecta a website-ului iar apoi la o firma specializata pe partea de SEO pentru o promovare eficienta.