Cum Sa Iti Motivezi Angajatii

Simti ca iti ia mai putin timp sa faci orice altceva decat daca ar fi sa oferi un loc de munca unui potential angajat? Fie ca este vorba de freelanceri sau angajati full-time, care se misca incet sau care sunt lipsiti de inspiratie, acestia reprezinta de fapt punctele slabe ale afacerilor mici. In continuare sunt enumerate cateva indicii despre cum ai putea sa indemni persoanele concediate dar motivate in acelasi timp sa iti indeplineasca obiectivele afacerii.

  1. Angajeaza persoana potrivita. Dupa ce ti-ai infiintat propria afacere si vrei sa angajezi personal, incearca sa gasesti persoana potrivita pentru job-ul potrivit. In cele mai intalnite cazuri, antreprenorii incepatori incearca sa angajeze un vecin sau un apropiat deoarece nu au rabdarea sa stea si sa studieze diferite CV-uri. Dar in loc sa faci asta, mai bine iti aloci o perioada scurta de timp ca sa studiezi cu atentie candidatii. Apoi, angajeaza pe cineva care este calificat pentru job-ul respectiv, si, foarte important, sa fie familiarizat cu activitatea afacerii tale.
  2. Ofera detalii concrete. Au angajatii tai o imagine clara despre obiectivele principale ale afacerii, cat si despre ce anume trebuie facut pana la un termen-limita? Nestiinta este un factor care distruge motivatia.
  3. Fa cate o … inspectie. Este un lucru esential pentru succesul propriei afaceri. Fa din cand in cand cate o vizita neasteptata in locurile unde se defasoara activitatea afacerii tale. Anagajatii vor fi surprinsi atunci cand vei intra pe usa, facand o vizita neasteptata. Astfel angajatii vor incerca sa isi faca treaba cat mai bine pentru ca nu vor sti niciodata cand vei aparea, si, eventual, prinde nefacandu-si treaba. “Angajatii fac ce inspectezi si nu ce te astepti tu sa faca”.
  4. Nu te ascunde cand vine vorba de castiguri. Exista multi antreprenori care au o politica deschisa cand vine vorba de afacere, unde isi impartasesc informatiile despre venituri, costuri si alte sume de bani cu angajatii. Aceasta transparenta fata de angajati creeaza legaturi mult mai stranse, incredere si le ofera acestora sentimentul ca sunt “singurii care cunosc asemenea informatii din firma respectiva”. In acest mod vor intelege exact de cat efort este nevoie sa puna in acea afacere pentru a ajuta la cresterea ei. Asta inseamna ca programul de impartasire a profiturilor chiar functioneaza, angajatii stiind cu exactitate ce trebuie facut ca sa atinga un profit tinta. Multi antreprenori se tem sa ofere aceste informatii, dar, pe de alta parte, sunt si antreprenori care stiu ca daca oferi informatii despre salariul personal, va avea un impact pozitiv.
  5. Castiga increderea. Angajatii fac tot felul de lucruri pentru liderii in care cred cu adevarat. Pentru a castiga increderea, recunoaste propriile greseli, arata-ti interesul pentru ingrijorarile angajatilor si fi sincer despre cat de dificil va fi sa iti atingi obiectivele. In loc sa faci diverse declaratii, mai bine asculta si implica angajatii in luarea deciziilor.
  6. Trateaza angajatii ca pe niste oameni obisnuiti. Stiai ca si angajatii tai au aspiratii in vietile lor personale? Incearca sa patrunzi in vietile lor pentru a afla dorintele tuturor si astfel vei putea sa ii motivezi sa munceasca mai mult pentru a le indeplini.
Citeste si:  Despre decizia FED de creștere a dobânzii

Related Posts

Add Comment