Sunt unele persoane carora le este frica sa lase controlul pe mana altora si vor sa faca singuri totul. Vor sa raspunda la e-mailuri, sa achizitioneze ei marfa sau sa plateasca facturile. Dar cum o zi are doar cateva ore, toate aceste lucruri sunt imposibil de facut pe cont propriu.
De aceea este bine sa te axezi doar pe lucrurile care intr-adevar aduc bani si sa angajezi pe altcineva pentru treburile mai mici. Pe parcursul timpului o sa te obisnuiesti cu cei care se ocupa de partea financiara a firmei si o sa te bazezi pe ei si pe sfaturile lor in legatura cu anumite decizii in ceea ce priveste firma cat si finantele personale.
De obicei aceasta echipa este formata din contabil, avocat, expert financiar si un mentor personal. Acestea sunt persoanele cu care trebuie sa te consolidezi in ceea ce priveste luarea deciziilor in firma dar tot ei sunt cei care te ajuta cu partea financiara, fara de care nu ai rezista in piata.
Daca vrei sa iti formezi o echipa, incearca aceste sfaturi:
Evalueaza-ti nevoile
Echipa ar putea include un bancher, un broker de investitii, contabil sau agent de asigurari. Cand cunosti toate punctele forte poti sa iti dai seama unde ai nevoie si de cine pentru slabiciuni.
Foloseste-te de intermediari
Un loc unde ai putea sa iti gasesti omul potrivit ar fi in mediul online. Spre exemplu daca iti cauti un avocat ai putea sa incerci pe site-uri de comunitati pentru avocati sau pe un site de experti financiari ca sa iti gasesti omul potrivit pentru partea cu finantele firmei. Totusi cel mai bine este sa ceri recomandari de la prieteni, rude, colegi pentru ca asa vei avea sanse mari sa gasesti pe cineva foarte bun pe domeniul dorit.
Bazeaza-te pe instinct
Este bine sa angajezi pe cineva atunci cand simti o anumita conexiune cu acea persoana. Intreaba-te daca iti este usor sa discuti cu acea persoana, spre exemplu daca iti este foarte comod sa discuti cu ea despre sport, sanatate, stil de viata, familie si asa mai departe. Daca simti ca poti avea aceste discutii cu persoana respectiva automat va fi foarte comod sa vorbiti si despre afacere.
Gaseste pe cineva care gandeste ca un afacerist
Incearca sa gasesti pe cineva care sa aiba grija de afacerea ta si nu sa asteapte sa le spui tu ce sa faca. De multe ori nu vei sti ce va trebui sa faci. De aceea este bine sa lucrezi cu persoane care sa isi poata exprima opiniile lor in legatura cu afacerea pentru a face treburile sa mearga mai bine sau ca ceva sa nu mearga gresit. Nu este bine sa lucrezi cu oameni care sunt acolo doar ca sa te ajute sa repari ce ai stricat.
Nu te teme de schimbari
Daca un angajat nu reuseste sa isi faca treaba cum trebuie sa nu iti fie frica sa il substitui. Presiunea este mare atunci cand incerci sa gasesti omul potrivit si nu stii exact ceea ce cauti. Dar pentru a gasi acea persoana trebuie sa incerci mai multe.