Ce cred eu despre marketingul afiliat

Mirajul veniturilor pasive îndreaptă atenția tuturor către marketingul afiliat, ca sursă de venituri suplimentare obținute facil. Acesta e mitul și culmea e că în unele cazuri se întâmplă chiar așa.

Ce este marketingul afiliat?

Vorbim de o metodă de a obține bani online, prin promovarea de magazine pe bloguri sau în social media, mai ales prin intermediul Facebook. Tu postezi un banner sau un link în format special către acel magazin, iar la orice vânzare încasezi un comision.

Ideea este ca cel care accesează linkul să cumpere produse într-un termen precizat de regulile platformei de marketing, care merge de la câteva zile până la o lună. Cumpărătorul nu va suporta un preț mai mare decât acela afișat de magazin, iar afiliatul va încasa comisionul direct de la vânzător sau de la cel care deține platforma de marketing afiliat.

Cum folosesc eu marketingul afiliat?

Pe acest blog am butoanele colorate din sidebar care te direcționează către librăriile Elefant și Libris și le mulțumesc celor care mă citesc periodic și își fac cumpărăturile de la librării prin intermediul lor. Mai am un blog de cărți care are o frumoasă comunitate în jurul lui și unde introduc un link de afiliere la fiecare recenzie. Veniturile nu se obțin deloc atât de simplu cum sună teoria, durează ceva să citești și recenzezi o carte.

Citeste si:  Bugetul lunar – finante personale

Cum este folosit marketingul afiliat în România?

Aici vorbim de trei categorii de afiliați:

-cei care muncesc pentru banii lor, care au recenzii serioase la produse și care își atrag vizitatorii către cumpărături datorită informațiilor valoroase prezentate;

-cei care umplu Facebook-ul cu linkuri de afiliare inutile, sau care strecoară în text linkuri aiurea, doar, doar prind un cumpărători, de tipul: ia uite ce chiloți(link afiliat pe chiloți) mișto mi-am luat;
-blogurile construite strict pentru afiliere, pline de prezentări de produse impersonale, copiate din cele oficiale. Nu aduc plus de valoare nici pentru cumpărători, nici pentru magazine și sunt mai degrabă o concurență inutilă a magazinelor.

Tipuri de instrumente în marketingul afiliat

bannerele din afiliere sunt din ce în ce mai puțin folosite, pentru că nu mai convertesc, lumea fiind deja sătulă de reclame, care în plus conduc și la un timp de încărcare a site-ului mai mare;
linkurile în text sau pe poze (am văzut un blog de fashion care le folosește foarte inspirat pe acestea din urmă);
butoanele call-to-action: butoane colorate cu linkuri de afiliere, care aduc un plus de conversii, dar nu neapărat mult mai mari decât linkurile text.

În România se pot câștiga bani din marketingul afiliat, dar cu multă muncă. Eu și majoritatea celor pe care îi cunosc câștigă cât să își plătească hostingul blogului, deci nu un venit pasiv consistent. Eu personal cumpăr prin linkurile afiliate folosite de blogurile care îmi aduc informații utile, dar nu o fac de pe acelea care aruncă linkuri și bannere la întâmplare, copiind niște texte ale magazinelor și folosindu-le ca pe unele originale.

Citeste si:  Cum Sa Iti Motivezi Angajatii

Voi folosiți marketingul afiliat? Ce credeți despre el?

Related Posts

Add Comment