Un brand personal este asociat in cele mai multe cazuri cu reputatia ta. Se refera la cum te vad alte persoane. Esti un geniu? Expert? Esti de incredere? Ce reprezinti? Pentru ce te zbati? Ce ganduri si notiuni impune numele tau atunci cand este auzit?
Daca vrei sa iti dezvolti brand-ul personal la un nivel superior atunci acest articol te va ajuta prin diferite metode pentru a crea un brand puternic. Daca nu crezi ca ai inca un brand personal, aici vei gasi informatii despre cum sa iti construiesti unul.
Gandeste-te la brand-ul personal ca la o investitie
Brand-ul tau personal are un potential mare de a rezista o perioada mult mai indelungata decat ti-ai fi inchipuit. In timp ce proiectele la care lucrezi ar putea fi scoase la vanzare sau inchise, brand-ul va persista si foarte probabil va obtine o valoarea mult mai mare de la fiecare proiect pe care il vei dezvolta.
Daca esti de parere ca te afli in acest “segment” pentru a deveni cineva pe termen lung, fie ca este o afacere online, arta, sau vanzari de masini s.a.m.d, un brand personal bun este o investitie de nepretuit. Oamenii iti vor urmari brand-ul de la proiect la proiect daca simt ca intra intr-o anumita legatura cu tine. Cand incepi proiecte noi, brand-ul tau personal are potentialul de a garanta ca nu vei fi nevoit sa incepi din nou de la zero.
Trebuie sa ai obiective pentru imaginea ta de pe piata
Din moment ce brand-ul personal este construit din cuvintele, reactiile si gandurile altor persoane, inseamna ca este adaptat in functie de cum te prezinti public. Acesta este un lucru asupra caruia detii controlul. Poti decide cum ai vrea sa te vada oamenii si apoi sa lucrezi cu acestia fiind “acea imagine pe care ai prezentat-o”. Foarte mare grija la obiectivele brand-ului. Daca vrei sa vinzi un curs foarte scump trebuie sa fi vazut ca cineva care este autorizat sa ii invete pe altii despre acel subiect s.a.m.d.
Creeaza un blog sau un website care este numai despre tine
Nu conteaza daca acesta nu este prioritatea ta principala, sau macar a doua, dar ofera oamenilor un loc unde pot dezvolta o relatie mult mai puternica cu tine. Aici poti include o mini biografie la sfarsitul fiecarui post, trebuie sa te gandesti cu atentie atunci cand iti faci pagina “Despre” si ai grija sa incluzi o fotografie despre cum ar trebui sa arate brand-ul tau. Incearca sa te concentrezi pe povestea brand-ului tau, foloseste si povestea ta personala ca o “radacina” pentru aria ta de specializare.
Determina lumea sa vorbeasca despre brand-ul tau
Gandeste-te la brand-ul personal de fiecare data cand interactionezi cu cineva. Cu ce impresie ii lasi? Daca nu vrei sa iti pierzi timpul raspunzand la tweet-uri si email-uri atunci nu exista nici un motiv de ce nu poti sa faci aceasta parte a brand-ului sa functioneze cum trebuie pentru ca oamenii sa nu aiba alte asteptari. Daca nu ai timp sa raspunzi decat la 2 email-uri din 10 atunci de ce nu le spui acest lucru in pagina de contact? Dar cu toate ca sinceritatea are avantajele ei trebuie sa stii ca acest lucru va fi o sursa de dezamagire.
Incearca sa iti faci relatii cu cat mai multi oameni. Incearca sa le aflii numele adevarate si aminteste-ti mereu detalii despre acestia. Nu numai ca este ceva distractiv, sa cunosti oameni noi, precum si o stare de spirit placuta, dar lasa o impresie foarte puternica oamenilor care interactioneaza cu tine. Cei pe care ii cunosti cel mai bine si care se simt intr-o legatura foarte stransa cu tine vor vorbi despre tine si brand-ul tau cu alte persoane – asta este metoda prin care brand-ul personal devine din ce in ce mai cunoscut.