Crowdfunding-ul este in tendinte in ultima perioada. Daca si tu esti interesat de crowdfunding pentru a finanta crearea unei intrerpinderi citeste randurile de mai jos.
In ce consta crowdfunding?
Crowdfunging – sau finantare participativa – reprezinta o solutie de finantare folosita in general ca si supliment pentru alte unelte de finantare precum creditele bancare sau micro-creditele.
Iti permite sa intri in contact cu finantatorii (privati in special) care actioneaza fie prin intermediul unui demers filantropic (pentru a ajuta proiectele care au sens), fie pentru a beneficia si ei de un mic profit.
Crowdfunging poate capata mai multe forme:
– Donatia (sau reward crowdfunding): aceasta forma este ideala petru a testa piata si primirea publicului vis-a-vis de produsul pe care il oferi;
– Imprumutul (sau crowdlending): acest tip de crowdfunding iti permite sa iti finantezi cheltuielile neluate in considerare de catre banci, precum nevoia de lichiditati sau de proiecte de investitie imateriale;
– Investitia (crowdequity): aceasta forma este in special folosita pentru a finanta dezvoltarea unui proiect cu caracter inovator sau nu;
Cum sa reusesti in campania ta de crowdfunding?
Inainte de a te lansa intr-o campanie de crowdfunding este indispensabil sa cunosti motoarele acestui tip de finantare si cea mai buna modalitate de a utiliza aceasta campanie pentru profitul tuturor. Trebuie sa mai tii cont si de faptul ca o campanie de crowdfunding este, inainte de toate, o operatie de seductie. Va trebui sa captezi atentia, sa te diferentiezi de principalii tai rivali de pe piata si sa convingi anumite persoane sa te sustina.pentru asta, nu ezita sa ceri ajutorul unei persoane profesioniste.
Cum poti gasi o platforma de crowdfunding?
In ziua de azi exista deja o multime de astfel de platforme. Unele sunt generaliste si se intereseaza tuturor tipurilor de proiecte. Altele sunt dedicate unui anumit tip de proiecte: culturale, digitale, inovante, etc.