Top 4 alimente care contribuie la apariția gazelor intestinale

Gazele intestinale se formează în interiorul sistemului digestiv și reprezintă acumulări de vapori inodori, care, în contact cu bacteriile din intestine, capătă un miros neplăcut. În continuare, îți prezentăm unele dintre alimentele care produc o cantitate mare de astfel de gaze.

1.  Anumite legume

Unele legume pot cauza gaze intestinale. De exemplu, fasolea boabe conține un compus, rafinoză, pe care stomacul întâmpină dificultăți în a-l digera. Acesta trece prin intestinul subțire, unde bacteriile îl descompun, rezultând gaze precum dioxid de carbon, hidrogen și metan, pe care organismul le elimină prin rect. Alte legume ce provoacă gaze intestinale în exces sunt varza de Bruxelles, ceapa, broccoli, mazărea, cartofii și conopida.

2.  Unele fructe

Printre fructele ce facilitează acumularea de gaze intestinale se află merele, perele, piersicile și prunele, deoarece conțin sorbitol, care este un tip de alcool din zahăr ce este greu digerabil. Numeroase fructe au în componența lor și fibre. Atât sorbitolul, cât și fibrele trec prin intestinul gros, unde bacteriile le descompun și se creează gazele. Unele fructe conțin fibre solubile care, de asemenea, au rol în eliberarea vaporilor în interiorul intestinelor.

3.  Produse lactate

Lactoza este o dizaharidă care se află în lapte și în majoritatea produselor lactate. Dacă organismul tău nu produce îndeajuns de multe enzime lactaze, stomacul digeră foarte greu lactoza sau nu o poate digera deloc, ceea ce duce la intoleranță. Atunci când se acumulează gaze intestinale după ce ai consumat lactate, poate fi un indicator pentru intoleranța la lactoză.

Citeste si:  Familia Muliez promite ca nu va vinde “niciodata Auchan”

4.  Cereale integrale

Printre acestea se află porumbul, fulgii de ovăz și grâul. Cerealele integrale sunt alcătuite din fibre, amidon și rafinoză, pe care bacteriile le descompun și duc la acumularea de gaze. În plus, derivatele și preparatele din cereale integrale produc și ele gaze intestinale.

Simptome îngrijorătoare

Când acumularea de gaze în intestine este însoțită și de alte simptome și nu se ameliorează, în ciuda schimbărilor alimentare și a obiceiurilor stilului de viață, este cazul să mergi la un consult medical, întrucât ar putea fi vorba despre o afecțiune la nivel digestiv. Iată ce simptome pot fi motive pentru care să te consulte un medic atunci când sunt asociate cu gazele intestinale:

  • Dureri care nu se ameliorează în timp sau care sunt intense, în zona abdominală;
  • Prezența sângelui în scaun;
  • Febră;
  • Diaree sau constipație;
  • Scăderea apetitului și a greutății, în mod neintenționat;
  • Arsuri stomacale.

Recomandări pentru a preveni acumularea de gaze intestinale

Dacă te confrunți repetitiv cu apariția gazelor intestinale, fă schimbări în alimentație. Mai exact, evită alimentele și combinațiile care îți creează disconfort. Discută cu un medic sau cu un nutriționist avizat pentru recomandări care să se plieze pe necesitățile organismului tău. Iată cum poți interveni pentru a preveni acumularea de gaze în intestine:

  • Mestecă bine fiecare aliment;
  • Evită consumul de alcool, zahăr, gumă de mestecat și băuturi carbogazoase;
  • Renunță la fumat;
  • Consumă alimente și băuturi care au aceeași temperatură, întrucât alternarea cald-rece favorizează crearea gazelor intestinale;
  • Mănâncă puțin și des, pentru a contribui la ușurarea digestiei;
  • Fă mișcare în mod regulat. Discută cu un medic pentru a stabili tipurile de exerciții fizice, gradul de dificultate și duratele care sunt benefice pentru organismul tău.
Citeste si:  12 alimente sanatoase in care merita sa investesti

În general, gazele intestinale nu reprezintă o problemă decât dacă sunt asociate cu alte simptome. Adoptă o dietă sănătoasă și echilibrată, fără a uita de hidratarea corespunzătoare. În cazul în care ai manifestări ce pot ridica semne de întrebare, mergi la medicul de familie sau la un specialist pentru un consult.

Citeste pe www.newsin.ro ultimele stiri din afaceri, dar si din alte domenii de interes national.

Related Posts

Add Comment