Vanzari in scadere, scandaluri repetate legate de sanatate, inovatie intarziata si acum o crestere a TVA-ului la apa imbuteliata… Pentru a scoate gigantul alimentar din criza, noul sef al Frantei va trebui sa ia toate masurile.
Inovatia a fost de a reconcilia luxul si mediul, oferind cele mai bune produse Nespresso, dar intr-o capsula care poate fi compostata acasa. Pe scurt, pentru a oferi o cafea neagra mai ecologica. Numai ca nu totul a mers conform planului… In ciuda a trei ani de teste tehnice, invelisul de hartie conceput de echipele acestei filiale Nestlé este mai putin practic decat carcasa obisnuita din aluminiu. Doza se poate imbiba cu apa si ramane blocata in masina. Acest lucru nu a impiedicat grupul sa lanseze noul sau produs in septembrie 2023, cu multa publicitate.
In spotul promotional, vedetele George Clooney, Jean Dujardin si Camille Cottin subliniaza chiar „gustul sau de neuitat”. Dar atunci cand spun celebrul „Ce altceva?”, niciunul dintre ei nu adauga sfatul pe care vanzatorii si-au facut un obicei din a-l rosti: „Nu uitati sa scoateti capsula imediat dupa utilizare si, daca se blocheaza, impingeti-o afara cu spatele unui creion”. Am vazut deja o prezentare mai buna. Astazi, filiala Nestlé recunoaste ca laboratoarele sale lucreaza la o optimizare a produsului.
Un esec in materie de inovare, crestere si incredere
Si daca ar fi fost doar aceasta gafa de marketing… Dar, de la cazul pizzei Buitoni contaminate cu bacteria „E. Coli” pana la traficul cu apele sale minerale Vittel si Perrier, filtrate ilegal, liderul mondial al industriei alimentare pare sa fie acum un obisnuit al scandalurilor. Coli” la traficul apelor sale minerale Vittel si Perrier filtrate ilegal, cea mai importanta companie alimentara din lume pare acum sa aiba obiceiul scandalurilor.
Aceasta acumulare de crize nu ajuta cu nimic conturile gigantului elvetian, puternic afectate de inflatia galopanta, care a determinat gospodariile sa isi reduca cheltuielile alimentare. Ca urmare a acestei subconsumari, vanzarile grupului au scazut cu 1,5% in 2023, la 93 de miliarde de franci elvetieni (aproape 97 de miliarde de euro). In termeni de volum, lipsa de crestere este si mai pronuntata: dupa o scadere initiala fara precedent de 1,7% in 2022, declinul s-a agravat anul trecut, ajungand la -2,5%. Desigur, grupul nu este inca in criza, ceea ce ar fi ultima picatura pentru producatorul de Maggi. Dar avertismentul este serios. Pietele financiare nu s-au inselat: dupa ce au atins un varf de aproape 130 de franci elvetieni la sfarsitul anului 2021, actiunile Nestlé la bursa din Zurich au continuat sa scada. Dupa ce a coborat sub pragul simbolic de 100 de franci elvetieni in toamna anului 2023, la inceputul lunii noiembrie valora mai putin de 80 de franci elvetieni…