Care-i rostul autostrazii suspendate?

Proiectul aparent SF al lui Sorin Oprescu a fost aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Costul de 1,57 mld. euro este unul pe masura.

O mare parte a traseului acoperit de autostrada suspendata are un trafic destul de fluid. Bine, per ansamblu traficul intre diferitele zone va fi mai usor. Nu inteleg insa de ce nu s-a insistat mai mult si cu costuri mult mai mici pe dezvoltarea soselei de centura a capitalei, ca in majoritatea oraselor europene.

Proiectul este un parteneriat public – privat, asa ca cea mai mare parte a sumelor va fi din surse private. In schimb se anticipeaza introducerea unei taxe anuale pentru acces. Sa vedem cati bucuresteni o vor plati sau vor prefera rutele clasice.

In al doilea rand nu se prezinta impactul asupra bucurestenilor. Ce se intampla cu cei care se vor trezi cu autostrada la fereastra? A luat cineva in calcul poluarea si zgomotul?

Daca tot e moda referendumurilor, poate ar fi fost oportun ca acest proiect sa fie aprobat de bucuresteni. Ar trebui sa prezinte cineva comparatia autostrada suspendata vs. dezvoltarea soselei de centura, a metroului si RATB. In timp ce metropolele s-au indreptat catre transportul in comun si biciclete, Bucurestiul pare a se ancora in mentalitatile altor vremuri.

Related Posts

Add Comment