Daca ai deja propria afacere si te gandesti cum sa storci din ea mai multi bani, cu alte cuvinte, cum sa iti maximizezi profiturile astfel incat in final sa castigi mai multi bani decat acum, atunci acest articol a fost scris pentru tine.
Iata mai jos 3 modalitati prin care aproape orice afacere isi poate maximiza profiturile, fie ca vorbim de o mare unitate de productie sau de un banal blog pe care proprietarul incearca sa-l monetizeze.
Cum spuneam, exista 3 modalitati principale de crestere a incasarilor: cresterea pretului, castigarea mai multor clienti si diversificarea ofertei. Sa le luam pe rand acum:
Este probabil cea mai simpla si cea mai rapida modalitate de crestere a profitului unei afaceri, cresterea pretului pentru serviciile si produsele pe care le ofera.
Aceasta solutie merita luata in calcul atunci cand ai deja o baza de clienti fideli iar serviciile si produsele tale sunt destul de cautate. De asemeni trebuie facuta o analiza atenta a clientilor actuali, a posibilitatilor lor si a modului in care vor receptiona o scumpire a pretului.
Desi este o metoda simpla si usor de pus in practica, implica o serie de riscuri, cum ar fi pierderea clientelei. Pentru a evita astfel de situatii se recomanda o buna comunica cu baza de clienti, eventual o triere a lor acolo unde natura afacerii o permite (de exemplu scumpirea sa afecteze doar clientii noi, cei vechi sa fie taxati la vechiul pret pentru a nu risca sa pierdem clientii fidelizati deja).
- Castigarea mai multor clienti
Este metoda ideala de crestere a profitului unei firme/afaceri. Aceasta strategie presupune investitii suplimentare in marketing (reclama si promovare) si o cercetare minutioasa si realista a posibilitatilor de extindere.
Extinderea poate implica atat deschiderea unui nou punct de lucru/desfacere cat si atragerea unui numar mai mare de clienti spre actualul amplasament, in functie de natura afacerii dvstra.
Cat despre metodele de promovare, ele pot fi diferite, de la bannere stradale, oferte trimise in cutia postala, pana la publicitate pe internet sau in mass-media, in functie de afacere si de buget.
- Diversificarea ofertei
In fine, cea de a treia modalitate de maximizarea a profitului consta in diversificarea ofertei actuale. Adica oferirea de servicii si produse suplimentare.
Ideal ar fi sa oferiti produse si servicii conexe celor pe care le oferiti deja. De exemplu daca vindeti electrocasnice, sa oferiti si servicii de reparatii electrocasnice, daca sunteti webdesigner puteti oferi si servicii de audit si consultanta in domeniul web, daca sunteti instructor de fitness, puteti vinde la sala si carti sau CD-uri in domeniu si asa mai departe.
Cresterea profitului unei afaceri este o provocare si in acelasi timp o necesitate, va ofera o baza financiara mai larga si va poate ajuta sa va atingeti telurile mai repede. In acelasi timp inseamna dinamism si dezvoltare, elemente ce au un efect catalizator asupra oricarei afaceri.