Google modifică din nou politicile referitoare la serviciile financiare şi revine asupra unor decizii inițiale, la mai puțin de un an de la operarea unor interdicții. Promovarea monedelor digitale devine din nou posibilă, deşi acest lucru părea că nu se va mai întâmpla, după ce, la începutul acestui an, Google a interzis total orice reclame online pentru criptomonede.
Compania americană a decis să fie mai permisivă şi să dea posibilitatea utilizatorilor să afișeze anunțuri despre criptomonede, prin intermediul platformei sale. Aplicarea acestor politici se va realiza spre finalul lunii octombrie, în toate țările de pe glob. În anumite țări, interdicțiile au fost deja ridicate.
Google explică situația printr-un comunicat de presă, în care se vorbește în mod clar şi despre care vor fi agenții de publicitate cărora le va fi permisă promovarea acestor anunțuri. „Agenții de publicitate vor trebui să fie certificați de Google pentru țara în care vor difuza anunțurile lor.”, notează compania. Așadar, nu oricine va putea promova articole despre criptomonede, ci doar persoane autorizate. Certificarea se va solicita imediat după aplicarea noilor reguli, lucru ce se va întâmpla în cursul lunii octombrie.
Decizia celor de la Google vine la câteva luni de la anunțul celor de la Facebook, care de asemenea şi-au schimbat viziunile şi au renunțat la interdicțiile stabilitate anterior. Conținutul care are legătură cu criptomonedele a fost interzis de către rețeaua socială Facebook la începutul anului, însă spre finalul lunii iunie s-a revenit asupra deciziei inițiale.
Cu toate acestea, Facebook păstrează în continuare anumite interdicții, astfel că promovarea opțiunilor binare şi a unor oferte la criptomonede nu este nici acum permisă. În schimb, a redevenit permisă promovarea monedelor virtuale şi a conținutului care are legătură cu criptomonedele, însă doar de către persoane sau companii aprobate în prealabil.
Motivul invocat de cele două companii la momentul în care au fost aplicate interdicțiile a fost siguranța utilizatorilor. Asocierea reclamelor la criptomonede cu campaniile înșelătoare continuă să fie una dintre practicile tot mai întâlnite. În ultima lună, prin asocierea cu personaje influente, start-up-uri din domeniul criptomonedelor au reuşit să înşele mii de persoane, astfel că este de aşteptat ca noi prevederi să fie implementate.