Oamenii au tendinta de a incepe sa isi promoveze afacerea in retelele de socializare, deoarece stiu ca este o metoda foarte eficienta, dar majoritatea incep sa dea click-uri in stanga si in dreapta fara a stii exact ce fac. Apoi ceva “foarte misterios” se intampla, si, dintr-o data o sa observe cum trec orele pe langa ei si nu au ce sa arate in retelele de socializare unde si-au creat cont-uri. Dar, este relativ simplu sa eviti sa fi victima acestei capcane – fa-ti un plan si tine-te de el!
Succesul in retelele de socializare este sa iti dezvolti o strategie care ia in considerare timpul efectiv pe care esti dispus sa il aloci in fiecare zi pentru a face eforturi in campaniile de marketing online. Daca iti planifici activitatile cum trebuie, foloseste timpul pe care “l-ai pastrat” si ai grija ca asteptarile tale sa fie rezonabile. Astfel o sa te afli intr-o pozitie care iti va oferi succesul in retelele de socializare.
Gaseste reteaua de socializare potrivita
Tot ceea ce poate urmari este o potentiala tinta, vorbind din punct de vedere al retelelor de socializare. Si ca sa fim mai clari, nu totul se invarte in jurul Facebook-ului. Unele afaceri vor beneficia mai mult concentrandu-se pe retele de socializare care au aceeasi nisa, si, care probabil, au mult mai putin trafic, dar vor fi atrasi mult mai multi consumatori pentru brand-ul respectiv.
Daca planifici totul dinainte, devii mult mai eficient
Fa-ti o harta a activitatilor, spre exemplu bifeaza 3 zile pe un calendar, in care iti vei petrece mai mult timp decat de obicei pe retelele de socializare. Incearca sa realizezi care sunt scopurile realistice si logice pentru afacerea ta si porneste de la aceste idei.
Exemplu de activitati intr-o saptamana:
- In fiecare zi: Postezi un articol la ora 08:00, unu la 12:00 si inca unu la 16:00
- Luni si Vineri: Aloci cate 30 de minute pentru a raspunde la toate comentariile si mesajele direct la orele 09:00 si 14:00
- Marti si Joi: Aloci cate 10 minute de la 09:00 si dela 14:00 pentru a da “tweet-uri” inapoi la persoanele au postat comentarii si pentru a le multumi ca v-au mentionat afacerea sau ca v-au dat tweet-uri la ce ati postat
Acesta este doar un exemplu , dar ar trebui cu siguranta sa te gandesti mai mult timp la o strategie pentru retelele de socializare, una care sa ti se para logica.
Foloseste uneltele disponibile pentru a salva timp
Avantajul la multe retele de socializare il reprezinta uneltele care sunt concepute special pentru a te ajuta sa nu mai pierzi atat de mult timp cu anumite “actiuni”. Spre exemplu sunt retele de socializare care te ajuta sa trimiti actualizari la mai multe site-uri de socializare in acelasi timp, incluzand Twitter si Facebook, cu un singur click.
Unele site-uri iti permit sa iti legi mai multe cont-uri de Facebook si de Twitter la o aplicatie pe desktop de unde poti sa postezi actualizari pe toate profilurile, dar si sa raspunzi si sa vezi toate postarile prietenilor tai. Asta inseamna sa nu te mai autentifici pe o multime de conturi de pe diferite retele de socializare. De asemenea, mai exista o unelta foarte importanta, accea care permite programarea evenimentelor “in avans”, deci, toate profilurile tale se vor actualiza chiar daca tu nu te aflii la calculator.