Imediat de la apariția lor, criptomonedele au fost asociate cu lucruri negative, ceea ce într-un fel ar fi fost uşor de anticipat. De-a lungul istoriei, din cauza reticenței la nou a oamenilor, criticile aduse celor ce reuşeau descoperiri importante erau o normalitate. Cu toate acestea, în cazul criptomonedelor, criticile venite din partea unor utilizatori nu sunt singura problemă.
Înșelătoriile reprezintă problema principală cu care se confruntă criptomonedele. Companii sau persoane neautorizate utilizează de numeroase ori imaginea unor oameni cu notorietate, fără acceptul în prealabil al acestora, cu scopul de a promova criptomonede. Acest lucru este pe deplin ilegal şi regretabil, însă mult prea greu descoperit şi sancționat. Doar în cursul lunii octombrie a anului 2018 au fost raportate sute de cazuri de înşelătorie, printre victimele tâlharilor numărându-se şi Elon Musk, unul dintre cei mai bogați oameni de pe planetă.
La începutul lunii octombrie, un cont de twitter ce părea că îi aparține lui Elon Musk, de altfel verificat de către rețeaua socială americană, a fost utilizat pentru publicarea unei postări sponsorizate false. Mai exact, se promiteau între 1 şi 100 de bitcoin pentru persoanele care tranzacționau monede digitale către un portofel electronic.
Din nefericire, informația a fost difuzată printr-un tweet promovat, ajungând astfel la un număr mare de oameni. Astfel de tweet-uri sunt utilizate de către agenții de publicitate şi respectă întocmai tendințele actuale. Răufăcătorii s-au folosit de interesul crescut în jurul lui Elon Musk, unul dintre cei mai importanți şi mai bogați oameni de pe planetă, pentru a răspândi o informație falsă, dar şi pentru a-i convinge pe susținătorii magnatului să transmită către conturile lor monede virtuale.
Incidentele ce utilizează „giveaway” pentru fraudarea oamenilor sunt tot mai dese, atât Twitter cât şi Facebook confruntându-se în ultimul an cu mult mai multe probleme de acest gen, decât în orice altă perioadă. Deşi mulți dintre utilizatori au început să realizeze care sunt riscurile existente în astfel de campanii, atunci când este folosită imaginea unei personalități, lucrurile iau o turnură diferită. Şansele de înşelare a publicului cresc considerabil, dacă există o asociere cu un cont verificat, al unui om cu notorietate.
Prim-ministrul din Noua Zeelandă a fost şi ea victima dezinformărilor, un site de ştiri din regiune folosindu-se de numele acesteia pentru promovarea unei afaceri cu criptomonede. De data aceasta, însă, încercarea de înşelătorie s-a desfăşurat pe Facebook. Postările au fost de asemenea sponsorizate, astfel că rezultatele obținute au fost cele scontate. Ştergerea conținutului sponsorizat s-a realizat la câteva minute de la depunerea plângerii către Facebook.