Geanta Chanel 2.55: de ce pretul acestei genti celebre a crescut vertiginos in ultimii ani

Geanta Chanel 2.55 a devenit un obiect cult, iar pretul sau a explodat in ultimii douazeci de ani. Este o modalitate eficienta de a starni interesul consumatorilor si de a evidentia prestigiul accesoriului.

Daca ai cumparat aceasta geanta acum zece ani, a fost o investitie buna. Pretul celebrei genti de lux 2.55 de la Chanel a crescut vertiginos de la crearea sa in 1955. Prima data a fost vanduta pentru cateva sute de euro, inainte ca pretul ei sa creasca considerabil in anii 2000. In 2005, modelul din piele neagra costa in jur de 1.650 de euro, iar zece ani mai tarziu pretul se apropia de 5.000 de euro. Astazi, te poti astepta sa platesti numai putin de 9.700 de euro pentru acest accesoriu pretios.

Aceasta crestere brusca este legata de inflatie, dar nu numai. De la an la an, it bag-ul a devenit un obiect cult pentru casa franceza de haute couture. Desi initial a ramas discret la sfarsitul secolului trecut, modelul 2.55 a fost readus la viata in 2005 de Karl Lagerfeld pentru a sarbatori implinirea a 50 de ani. Pretul a fost revizuit in sus ca raspuns la interesul puternic al consumatorilor. Chanel a explicat, de asemenea, ca isi „ajusteaza” periodic preturile in functie de modele si de costurile de productie.

O geanta de lux, acum o investitie financiara atractiva

Aceste cresteri, practicate si de alte marci de lux, cum ar fi Yves Saint Laurent, s-au dovedit a fi metode eficiente pentru a mentine interesul si prestigiul unui produs in randul consumatorilor. Astfel, 2.55 a devenit o investitie financiara de sine statatoare, iar revanzarea sa la cativa ani de la cumparare se poate dovedi foarte atractiva.

Citeste si:  5 Sfaturi pentru a găsi cea mai buna asigurare RCA online pentru nevoile dumneavoastră!

„Exista o speculatie cu aceste produse in editie limitata”, a declarat pentru Capital Jérôme Lalande, expert in marochinarie fina la Curtea de Apel din Paris. In 2022, el a remarcat ca „gentile de lux [au] crescut in valoare cu 70% de la data crearii lor” si ca preturile pe piata articolelor de lux din piele urmeaza o curba ascendenta. La Louis Vuitton, preturile produselor au crescut cu 8% pana in 2020, pentru a compensa criza din domeniul sanatatii si pentru a indeplini obiectivele de crestere.

 

Sursa: https://www.capital.fr/conso/sac-chanel-255-pourquoi-le-prix-du-it-bag-a-flambe-ces-dernieres-annees-1493542

Citeste pe www.newsin.ro ultimele stiri din afaceri, dar si din alte domenii de interes national.

Related Posts

Add Comment