Lucrurile s-au schimbat dramatic pe piata comertului cu amanuntul in momentul in care in Romania si-au facut aparitia marile retele de super-marketuri (Carrefor, Lidl, Cora, ca sa pomenim doar cateva dintre ele).
De atunci, pentru micile magazine de cartier zilele au inceput sa fie tot mai negre.
Este evident ca un mini-market de la coltul strazii nu poate intra in competitie cu preturile practicate de un supermarket, cu profesionalismul sau cu bugetul de publicitate al acestuia.
Si totusi exista cateva strategii prin care micile magazine pot supravietui in aceasta era si pot castiga batalii locale cu marile magazine.
Iata ce poti face, daca esti administratorul unui minimarket, si vrei sa iti imbunatatesti vanzarile si sa te mentii pe piata.
In ceea ce priveste politica de preturi, nu ai cum sa te bati cu marile lanturi de supermarketuri, dar sunt o multime de alte capitole la care poti invinge concurenta acestora.
Construieste o relatie personala cu clientii tai
Ca afacere de cartier, ai un avantaj net in fata oricarui supermarket nou aparut in oras si anume acela ca esti foarte aproape de clientii tai, nu doar geografic ci si la nivelul comunicarii.
Este important sa ii fidelizezi devenind prietenul lor, discutand cu ei una-alta, invatandu-le numele, oferindu-le chiar pe datorie (o practica foarte raspandita in Romania).
Fii atent la nevoile lor, noteaza-le pe un caiet, adu-le in magazin produsele pe care le cer daca nu le ai deja pe inventar. Toate astea ii vor face sa te perceapa drept prima optiune atunci cand li se termina uleiul, zaharul sau au nevoie de un detergent.
Aliaza-te cu alte mici afaceri
Foloseste strategia publicitatii incrucisate: tu promovezi un magazin partener iar acela la randul sau te promoveaza pe tine.
Bineinteles ca nu poti face asta cu magazine de acelasi profil, dar poti face asta cu magazine care vand alt gen de articole.
De exemplu, daca tu ai un magazin alimentar mixt, poti indruma clientii spre magazinul de piese-auto cu care esti in parteneriat, iar magazinul de piese-auto ii va indruma spre tine.
Reclama se poate face prin impartirea de pliante (ori de cate ori cineva cumpara un produs de la cele doua magazine, va primi gratuit un pliant cu ofertele celuilalt).
Astfel poti deveni un mini-brand local, in cartierul tau.
Poti organiza mici tombole
Clientii tai pot primi bilete pentru tombolele cu extragere pe care le poti organiza periodic.
Este o modalitate foarte buna de promovare si de atragere a unui numar mai mare de clienti.
Sunt strategii simple, usor de aplicat, la prima vedere neesentiale, dar care in realitate pot face diferenta dintre faliment si profit…